Více zhlédnutí s lepšími popisy YouTube videí
Jak na lepší popis u videí
Vytvářet kvalitní video snímky samo o sobě nestačí. Popisy, které k nim patří, jsou stejně důležité jako samotné video. Popisy totiž zajišťují nejlepší způsob, jak kontrolovat sledovanost videí, optimalizovat a zlepšovat jejich umístění v pořadí sledovanosti na YouTube. Umístění do značné míry závisí na vašich tvůrčích schopnostech při popisování videí, což platí jak pro využívání hashtagů, klíčových slov a jiných nástrojů.
Popis videa
Popis videa slouží jako zevrubný přehled o obsahu videa. Text popisu by měl napomoci sledujícím pochopit, co je smyslem vašeho videa. Popis spolu s názvem a jednotlivými tagy hraje významnou roli v optimalizaci sledovanosti a umístění v celkovém pořadí videí na YouTube. Podmínkou je však jeho správné provedení. Pokud byste se této práce obávali, mohu vás ujistit, že není proč. Pusťme se tedy do toho. Začneme od základů a projdeme si postupně celý proces. Až dočtete poslední řádky tohoto článku, budete hotovým profesionálem ve vytváření popisů, které se příznivě projeví na další optimalizaci a umístění na YouTube.
Správný postup při vytváření popisu videa
Využívejte vašich nejdůležitějších klíčových slov (keywords)
Nezapomeňte, že popis slouží k lepšímu pochopení obsahu a kontextu vašeho videa. Každé slovo, které v textu použijete, může zvýšit šance na lepší umístění videa na YouTube. YouTube doporučuje optimalizovat popis pro SEO. “YouTube představuje jeden z největších vyhledavačů na světě. Častější využívání klíčových slov v popisech může usnadnit případným zájemců vyhledávání videa“, dodává zástupce Creator Academy společnosti YouTube.
Vždy si připravte tzv. focus keyword (klíčové slovo na které je popis zaměřen / hlavní klíčové slovo). Focus keyword představuje hlavní frázi, která má zajistit lepší umístění vašeho videa. Nejlepším řešením je mít toto klíčové slovo vymyšlené již před natočením videa. Lze je potom využít také v doprovodném textu videa. Protože titulky se vždy zobrazují postupně s přehráváním videa, může vám toto řešení napomoci v další optimalizaci vyhledávání. Focus keyword by mělo být zmíněno již v prvním odstavci popisu a poté nejméně 2 až 3 krát v další části textu tak, aby vyhledavač dostal jasný signál, o čem váš text je a co je smyslem vašeho videa. Při práci s klíčovými slovy využívejte nástrojů Google Trends, popřípadě YouTube AutoSuggest a další nástroje. Nejlepší variantou je používat slova, která vykazují vysoké objemy sledovanosti a nízkou míru konkurence.
Vedle hlavní verze vašich focus keyword doporučujeme zařadit 2-3 alternativní verze – např. vedle hlavního focus keyword „jak uvařit špagety“ použít alternativy „jak připravit špagety“ nebo „recept na přípravu špaget“ apod.
Na závěr nezapomeňte zařadit i poněkud obecnější keyword pro kategorii, které případnému zájemci nastíní kontext vašeho videa. V našem případě může takovým slovem být např. „vaření“ nebo „recepty“. Pozor, nevhodná slova v popisu vedou k nízké spokojenosti uživatelů a v některých případech mohou porušovat i zásady práce na YouTube.
Používejte přirozený jazyk
Při vytváření textu popisu používejte jazyk, jímž se opravdu mluví. Klíčová slova v popisu, která jsou snadno čitelná, opatřete rámečkem. Na druhou stranu je třeba si uvědomit, že uvádět v nadměrném množství klíčová slova rovněž neprospívá. Text přece píšeme pro lidi – ne pro vyhledávače! Nezapomeňte, že algoritmus YouTube klade větší důraz na klíčová slova umístěná v prvních 2-3 větách popisu. “Zařaďte vaše nejdůležitější keywords na začátek popisu”, doporučují pracovníci YouTube Creator Academy.
Přidejte hodnotu
Přestože jsou první řádky popisu určující z hlediska vyhledávače, váš text by měl být natolik rafinovaný, aby vzbudil mezi prohlížejícími dostatečný zájem přehrát si vaše video. Pokud u vašeho videa zmiňujete nějaké nástroje, produkty, služby nebo jiné informace, nezapomeňte uvést i příslušné odkazy na jednotlivé zdroje. YouTube rovněž doporučuje uvádět odkazy na playlists (seznamy skladeb a interpretů) a informace, o čem váš kanál pojednává.
Zařaďte hashtagy
Hashtagy jsou dalším prostředkem usnadňujícím vyhledávání příslušných videí. Systém YouTube umožňuje ke každému popisu zařazení až 15 hashtagů. První tři hashtagy, které zadáte, se zobrazí nad názvem videa.
Dodržuje pravidla
Pokud vaše tvorba obsahuje snímky chráněné autorským právem (např. hudbu, obrázky nebo videa) a jinými právními normami, věnujte patřičnou pozornost uvedení všech nezbytných údajů v popisu vašeho videa včetně odkazů na příslušné webové stránky. Pokud video obsahuje tzv. product placement (PP), je nezbytné uvést v popisu i jméno sponzora např. „Toto video sponzoruje… (název firmy)“.
Odkazy popisů
Zařazení odpovídajících odkazů v popisech se může příznivě projevit ve spokojenosti uživatelů. Nezapomeňte proto vypsat celou adresu včetně prefixu http:// popř. https://. YouTube poté automaticky navede uživatele na správnou URL adresu. Pokud byste například zadali pouze www.lubu.cz odkaz by neumožnil rozkliknutí.
YouTube nabízí pro popisy různé typy odkazů:
Odkazy na time stamp (časové razítko) – Zvláště u delších videí je vhodné označovat průběžný čas. Časové razítko se zadává ve formátu hodiny, minuty, vteřiny např. 00:01:06 pro video v délce 1 minuty a 6 vteřin. Kliknutím na tento odkaz se video začne přehrávat od určitého okamžiku, který jste si zvolili.
Odkazy na účastníka – Doplnit odkaz na účastníka není nic složitého. Stačí se přesvědčit, že váš YouTube kanál má svůj identifikační kód (tubics má např. kód UCoSK_V3cwHyMNBTvzwfOELQ), a nahradíte kód kanálu v následující URL vaším kódem – http://www.youtube.com/channel/UCoSK_V3cwHyMNBTvzwfOELQ?sub_confirmation=1
Pokud váš kanál obsahuje URL adresu zákaznického kanálu (nikoli identifikační kód kanálu), bude URL adresa vašeho kanálu namísto výrazu /channel/ obsahovat výraz /user/ a formát URL bude poněkud odlišný – http://www.youtube.com/user/REPLACE_WITH_YOUR_NAME?sub_confirmation=1 Pokud prohlížející klikne na tento odkaz ve vašem popisu videa, bude převeden na váš YouTube kanál. Všem prohlížejícím, kteří dosud nepatří mezi registrované účastníky, bude nabídnuta možnost registrace.
Odkazy na jednotlivé kanály sociálních sítí – Protože YouTube není pravděpodobně jediný kanál, který využíváte pro komunikaci se svým publikem, je vhodné doplnit také odkazy na tyto kanály tj. sociální sítě nebo vaše webové stránky.
Odkazy na videa, playlists nebo blogy s příspěvky – Mnohé kanály uvádějí odkazy i na jiná videa než svá vlastní především z důvodů optimalizace shlédnutí. Creator Academy na svých stránkách doporučuje uvádět odkazy na příslušné playlists.
Jiné s problematikou související odkazy – Uvedením těchto odkazů umožníte návštěvníkovi získat po shlédnutí vašeho videa další informace nebo podniknout další kroky např. nákup.
K tomuto tématu je ještě celá řada informací, ale aby vás neodradila délka článku, rozdělili jsme téma na dvě části. Pokračovat můžete zde: Popis videa ovlivňuje počet shlédnutí