Nejčastější otázky k našemu překvapení, nejsou například na to kolik času potřebujeme k optimalizaci jednoho videa, nebo jak dlouho trvá realizace zakázky na zlepšení pozic od zadání do odevzdání. Nejčastěji se ptáte na technické věci okolo YouTube SEO, co, jak, kolik, kde, proč, atd. Není v našich silách na tyto dotazy odpovídat, tak jsme sepsali odpovědi na nejčastější dotazy.
a co vás zajímá
K popisu tématu jich používáme zpravidla 5 a více. Mělo by jich být tolik, aby popis dobře vystihl dané téma či problematiku. Každopádně byste si však měli nastavit určitý limit, řekněme 15, abyste případné zájemce nezahltili nadbytkem informací. Určitě je lepší popsat své téma 5 – 8 nežli použít 15, z nichž se pouze polovina týká vašeho obsahu resp. tématu.
I zde platí: ani málo, ani mnoho. Zvolte zlatou střední cestu, zhruba 2-3 slova na jeden tag nebo jedno klíčové slovní spojení. Namísto jednoslovných je vhodnější slova kombinovat podle tématiky. Používáním jednoslovných se vám může stát, že případní sledovatelé YouTube vašemu obsahu dostatečně neporozumí. V opačném případě riskujete zahlcení nadbytkem informací. Pochopitelně ne každý musí obsahovat 2-3 slova; vhodný počet slov záleží vždy i na prezentovaném tématu.
Přidávat tagy lze dvěma způsoby:
- Pomocí YouTube:
Nové video: YouTube vás před nahráním souboru s videem vyzve k zadání názvu, popisu a tagů.
Nahrané video: Tagy můžete zadávat i později. Stačí se přihlásit do systému, přejít na svůj účet, kliknout na „video manager“ a vybrat video, jež chcete editovat. Naleznete metadata a můžete hned doplňovat nebo měnit své tagy. - Pomocí nástrojů na „klíčová slova“ (velmi doporučuji):
Proces se liší vždy podle nástroje, který použijete. Jedno však mají všechny společné: Nalézat a zadávat je s nimi daleko jednodušší. Navíc budete moci sledovat, jak si vede klíčové slovo a kolik lidí je právě vyhledává.
- Použijte nástroje Chrome, Firefox nebo Safari a přejděte na stránku s videem
- V případě Chrome a Firefox klikněte pravým tlačítkem na příslušnou stránku a následně na volbu “View Source”. V případě Safari přejděte na Preferences v liště nabídky, dále na tabulku Advanced. Z kolonky “Show Develop menu in menu bar” pravým tlačítkem klikněte na příslušnou stránku a zvolte “Show Page Source”.
- Odklepněte cmd ⌘ + F a vyhledávejte klíčová slova ve zdrojovém kódu.
- Systém by vás měl přivést na seznam tagů, které na daném videu použilo Creator Studio.
- Seznam vypadá asi takto: <meta name=”keywords” content=”tag one, tag two, tag three, etc”>
Vše záleží na obsahu vašeho videa. Žádný kouzelný tag pro to či ono video neexistuje; každý si musí zvolit, co mu nejlépe vyhovuje. Proto je na místě před nahráváním trochu zapátrat po internetu a zodpovědět si hlavní otázky: „Co chci svým videem sdělit případným sledujícím?“ „Čeho chci dosáhnout?“, „Jak bych postupoval já, pokud bych řešil stejný problém?“
- Zapátrejte po internetu a pročtěte si pár zajímavých rozhovorů a názorů na dané téma.
- Zvolte takové tagy, které výstižně popisují vaše téma a jsou dostatečně známé a oblíbené.
- Kombinujte různé typy tagů, využívejte jejich množství.
- Urychlete svou práci a usnadněte si život využíváním klíčových slov.
- Použijte optimalizaci metadat, čímž zvýšíte zájem o vaše video.
- Využívejte tzv. značkových tagů: V případě, že je chcete propojit s vlastní značkou, uveďte se slovy, která se týkají tématu zobrazovaném ve vašem videu.
- Využijte tagů, které popisují obsah vašeho videa. Popište dostatečně obsah a nezapomeňte na určitá klíčová slova, která mohou přitáhnout zájem publika.
- Využijte automatizace v podobě nástrojů které nahrazují YouTube Auto-Suggest: Přejděte do nástroje a do kolonky vyhledávání zadejte klíčové slovo. Při zadávání vám systém nabídne oblíbené výrazy, které lidé často vyhledávají.
- Proveďte si menší analýzu konkurence: Protože nejste sami, kdo chce zařadit určité klíčové slovo, ověřte si – po nalezení konkrétního klíčového slova – další videa, která mají v názvu stejné klíčové slovo, a obsah nabízený konkurencí. Všimněte si také formátu těchto videí, jejich délky a dalších klíčových slov, která používají. Umožní vám hlouběji nahlédnout do problematiky vašeho videa.
- Využívejte nástroje klíčové slovo (některá jsou uvedena níže). Tato slova vám ulehčí život vygenerováním požadovaných tagů a zároveň ukážou, které z nich produkují největší objemy provozu.
K vyhledávání můžete použít samotnou platformu YouTube. Pokud se však nechcete omezovat na tuto možnost, porozhlédněte se po internetu. Existuje spousta dalších možností, které vám práci usnadní. Námi doporučované jsou tyto zdroje:
-
- SEOChat.com
- Keywordtool.io
- YTSEO.cz
V našem příspěvku na blogu naleznete spoustu dalších možností – viz. ‘Osm alternativ k nástroji klíčových slov YouTube’, z nichž si určitě vyberete.
- Vyberte přiléhavý název, který zaujme uživatele. Zakomponujte do něj i vaše klíčové slovo.
- Zařazením relevantního tagu do popisu videa napomůžete YouTube algoritmu snadněji vaše video zařadit a vynést vás na přední místa pořadí. Nezapomeňte, že tagy nesmí odvádět od plynulého čtení popisu.
- Dříve, než si případný zájemce otevře vaše video, uvidí jeho náhled. Poutavý náhledový obrázek je zárukou vyšší sledovanosti. Přečtěte si náš článek na blogu pod titulkem “Jak vytvořit náhled, miniaturu, náhledový obrázek”, kde nalezte návody a celou řadu rad k v podobě několika jednoduchých kroků jak z náhledů vytěžit maximum.
- Pročíst si debaty a články na téma klíčová slova a tagy.
- Kombinovat obecnější a konkrétnější typy podle obsahu videa.
- Využívejte nástroje klíčových slov zvyšujícího rychlost a výkon.
- Používat přiměřené množství tagů, nechceme přece zahltit případného diváka nadbytkem informací.
- Ve vašem tagu by se mělo odrážet klíčové slovo tématu videa.
- Nechte si zobrazit tagy, které lidé nejčastěji vyhledávají.
- Zobrazte si přehled tagů generujících největší objemy provozu.
- Zjistěte si, které YouTube tagy jsou u vašeho tématu ty nejoblíbenější (nejčastější).
- Pozor na přílišné používání klíčových slov a tagů, naším cílem rozhodně není tvorba spamu.
- Vyhněte se takovým, které jsou příliš obecné a nekonkrétní.
- Neopakujte tytéž pro různá videa (… navzdory tomu, že byla úspěšná).
- Při sledování vašich konkurentů jen mechanicky nekopírujte, ale snažte se jim porozumět.
- Nezařazujte do metadat jména či slova, která se nevztahují k vašemu videu. Mohlo by se vám stát, že vás systém vyškrtne a vaše video bude odstraněno.