Průvodce YouTube hashtagy
Společnost YouTube v nedávné době aktualizovala způsob, jímž zobrazuje hashtagy. V našem článku si vysvětlíme, jak hashtagy správně využívat ke zvýšení počtu zhlédnutí YouTube videí.
Pamatujte, pokud nepoužíváte hashtagy u svých videí, připravujete se o větší počet zhlédnutí (…a možná také o dost peněz).
Abychom tomu zabránili, pokusím se ve stručnosti vysvětlit vše podstatné o této problematice. Zmíním se také o pravidlech uplatňovaných v prostředí YouTube, abyste se nedostali do problémů a nebyli penalizováni či dokonce vyloučeni ze hry.
Všechny potřebné informace v souvislosti s tímto tématem, nabízím formou odpovědí na nejčastěji kladené otázky.
Jan Fassbender vysvětluje v následujícím videu „So geht YouTube“ („Tak to chodí na YouTube“) výhody a nevýhody YouTube →
Vysvětlení pojmu YouTube hashtag
YouTube hashtag představuje jednoduchý způsob vyhledávání videa u témat, která vás zajímají. Hashtag je slovo nebo celá fráze s předponou v podobě znaku # (známého jako „hash“) sloužícího k identifikaci konkrétního tématu.
Kliknutím na uvedený hashtag se zobrazí příslušná YouTube videa. Využíváním hashtagů se vyhnete zdlouhavému brouzdání po internetu v oblastech, která s vámi požadovanou tematikou nikterak nesouvisí.
Jak umístit hashtagy na YouTube
Hashtagy lze zobrazovat třemi různými způsoby:
- V popisu videa: YouTube umožňuje až 15 hashtagů
- Nad názvem videa: YouTube zobrazí první tři hashtagy, které jste zadali v popisu
- V názvu videa: Tímto způsobem se žádné další hashtagy nad názvem nezobrazí
Pomocí mobilní aplikace YouTube lze nastavit i hashtagy pro lokalitu. Tyto hashtagy se zobrazí rovněž nad názvem videa, tentokrát však bez znaku #.
Jak přidávat další hashtagy na YouTube
Přidávání dalších hashtagů na YouTube není nic složitého. K popisu videa stačí přidat hashtag, který se po nahrání objeví nad názvem videa. Hashtagy zobrazené v názvu a popisu jsou opatřeny hyperlinkem. Při zadávání hashtagu do názvu videa se hashtagy popisu nad názvem videa nezobrazí. Hashtag názvu je přepíše.
Uživatel poté klikne na hashtagy zobrazené v názvu videa, nad videem nebo v popisu videa, aby se dostal na stránku s výsledky vyhledávání, kde může zhlédnout další podobná videa.
Hashtagy lokalit lze nastavit pouze při nahrávání videa přes smartphone. Hashtagy lokalit – podobně jako v předchozím případě – přepíší hashtagy textu popisu.
Proč používat hashtagy
Hashtagy především zlepšují možnosti vyhledávání. Jejich optimálním využitím dosáhnete vyšší zhlédnutelnosti všech vašich videí na sociálních sítích. Pomocí hashtagů se klíčová slova a příslušná témata seřadí tak, aby byla případnému zájemci snáze k nalezení.
“Přidávejte hashtagy do hlavních částí vašich popisů, a usnadněte zájemci objevit vaše video. Hashtagy se uplatní zvláště u aktuálních obsahů např. nadcházejících akcí nebo ve zprávách o osobnostech“ YouTube Creator Academy
Hashtagy nabízejí případnému zájemci nejvhodnější videa na základě požadavku, aniž by se musel zdlouhavě brouzdat po internetu v oblastech, která s požadovanou tematikou nikterak nesouvisí.
Hashtagy zároveň usnadňují uživateli sledování různých příspěvků a událostí s podobnými hashtagy. Pomáhají při rozlišování příspěvků na běžné příspěvky a příspěvky virální. Hashtagy představují významnou úsporu času a vyšší míru pohodlí pro uživatele.
Protože nic na světě není úplně dokonalé, mají i hashtagy své nevýhody. “Když prohlížející klikne na hashtag, aktivuje vaše video, které se následně dostane na stránku, jež patrně neobsahuje další videa vašeho kanálu.
Co se dá dělat. Pouze zbytečná ztráta času, který by případný zájemce mohl věnovat prohlížení vašeho videa, čímž se snížil celkový dopad na cílovou klientelu.” Brian G. Johnson
Nejlepší hashtagy zobrazování na YouTube
Hashtagy označující firmu/značku, hashtagy týkající se oblíbených témat nebo vašich videí popř. hashtagy s lokalitami patří obecně mezi nejvýhodnější. Hashtagy lokalit se nahrávají do videa po nahrání z mobilního přístroje. Jednotlivé hashtagy lokalit přepíšou vždy ostatní hashtagy zadané do textu popisu a zobrazí se nad názvem videa.
Jedním z nejlepších způsobů vyhledávání hashtagů je nechat se inspirovat trendovními hashtagy na YouTube. Tento způsob vám umožní tvořit vlastní hashtagy podobné těm, které využívají i někteří další účastníci. Zadat můžete také některé hashtagy specifické pro síť Instagram. Stačí trochu zapátrat na internetu a jistě tam najdete spoustu inspirace.
Nejoblíbenější hashtagy
Výčet 10 nejpopulárnějších YouTube hashtagů, které odpovídají současným trendům (zdroj YouTube Autosuggest):
- #johnnyjohnnyigenpapi
- #learncolors
- #littleangel
- #nurseryrhymes
- #nigerianmovies
- #afghanstar
- #tolo
- #nollywoodmovies
- #youtuberewind
- #metoo
Zdroje relevantních hashtagů
Využívání nástrojů k vyhledávání nejvhodnějších hashtagů představuje nejjednodušší způsob, jak uspokojit své potřeby. Nástroje jako RiteTag nebo Hashtagify vám umožní nalézt optimální hashtagy pro různá sociální media např. YouTube, Twitter, Instagram aj. Nabídnou vám pestrou škálu možností např. hashtagy k okamžitému nebo pozdějšímu zhlédnutí včetně hashtagů s velmi malým počtem followerů.
Pravidla používání YouTube hashtagů
V prostředí YouTube je třeba dodržovat určitá pravidla. Případná neznalost nebo dokonce úmyslné porušení těchto pravidel může vést k penalizaci nebo úplnému vyřazení videa.
- Překročení limitu počtu hashtagů. Je povoleno zadávat maximálně 15 hashtagů na jedno video. Pokud tuto hranici překročíte, systém YouTube je bude všechny ignorovat.
- Matoucí obsah. Nepoužívejte hashtagy, které jsou matoucí nebo přímo nepřísluší k vašemu videu resp. obsahu vašeho videa.
- Obtěžování. Nepoužívejte hashtagy, jejichž záměrem je obtěžovat, vyhrožovat, ponižovat, zastrašovat, šikanovat apod.
- Projevy nenávisti. Nikdy nepoužívejte hashtagy, jež vyvolávají nenávist nebo nabádají k násilí vůči jednotlivci či skupině osob.
- Sexuální obsah. Nepoužívejte hashtagy se sexuálně provokativním obsahem. Vystavujete se nebezpečí odstranění videa.
- Vulgární výrazy. Nepoužívejte hrubé výrazy nebo nadávky. Vystavujete se nebezpečí věkového omezení daného videa nebo jeho úplného odstranění.
- Falešné hashtagy. V popisech svých videí nepoužívejte běžné tagy používané k popisování nebo tagy neustále se opakující. Vystavujete se nebezpečí penalizace popř. úplného odstranění vašeho videa.
Výčet uvedených pravidel pochopitelně neobsahuje všechna omezení týkající se provozu na YouTube. Doporučujeme proto vždy předem prostudovat směrnice „YouTube Community Guidelines“.
Odeslali jste právě hashtag, který však není k nalezení
Někdy se stává, že odešlete svůj hashtag, který se však okamžitě neobjeví na síti. V takovém případě počkejte přibližně 10-15 minut a stránku znovu načtěte. Tím by se mělo vše vyřešit.
Ovlivní hashtag, který jsem použil, můj SEO a pořadí na YouTube?
Ano. Využívání YouTube hashtagů pozitivně ovlivňuje vaše SEO a pořadí na YouTube. Smyslem přidávání hashtagů je – z čistě technického hlediska – usnadnit vyhledávání. Nicméně čím snadněji bude vaše video k nalezení, pravděpodobnost, že bude vícekrát zhlédnuto, ohodnoceno a okomentováno se podstatně zvýší. Zvýší se i počet účastníků a vaše čísla jako taková, což se pozitivně projeví na vašem SEO a pořadí (umístění) na YouTube. YouTube hashtagy usnadňují uživateli přístup ke kvalitnějším informacím a konkrétnímu obsahu nejlépe vyhovujícímu zvolenému tématu, což je vlastně cílem naší práce: získat více zhlédnutí našeho videa.
Někdy je lepší svěřit generování provozu na YouTube do rukou profesionálům. Ušetříte tak spoustu času a peněz. Na trhu je k dispozici několik nástrojů a pluginů (například ten který nabízím na tomto webu), které vám pomohou získat více zhlédnutí pomocí YouTube SEO. Služby generování provozu provedou analýzu vašeho videa, zkontrolují faktory rozhodující o pořadí videa a pořadí klíčových slov, poskytnou vám akční plán pro YouTube SEO, tag generátor, profesionální náhledové obrázky, aj. A pochopitelně vám pomohou nalézt a využívat optimální YouTube hashtagy.
Používá systém YouTube algoritmus?
Ano, systém YouTube používá algoritmus. Algoritmus pro zjišťování pořadí se však liší od algoritmu používanému pro zobrazování výsledků vyhledávání v prostředí YouTube (platí pro výsledky bez hashtagu). Systém YouTube pracuje tak, že vyhledává určité vzorce, proto se doporučuje využívat hashtagy pro všechna videa. Zvýšíte tím šanci být doporučen ihned po přehrání některého z vašich videí.
Kde si mohu zjistit původ zhlédnutí videa z daného hashtagu?
Pokud se chcete dovědět odkud pochází zhlédnutí vašeho videa, stačí přejít na „YouTube Analytics“, dále na „Traffic Sources“ a nakonec na „YouTube Search“, kde se vám zobrazí požadované hashtagy.
Shrnutí
Předchozí poznatky lze shrnout do několika bodů:
- Hashtagy slouží jako identifikátory konkrétních témat.
- Hashtagy napomáhají při vyhledávání a podporují YouTube SEO. Nesmíte však zapomenout, že někteří lidé vaše video pouze odkliknou a jdou dál.
- Pokud hashtag není jedno slovo, nýbrž celá fráze, zadávejte jej jako jedno slovo a nespojujte více než 2 – 3 slova dohromady.
- Na YouTube existují 3 typy hashtagů: v názvu, nad názvem a v popisu videa.
- Hashtagy jsou zobrazeny modře a lze na ně kliknout.
- Nejvhodnější hashtagy pro YouTube jsou hashtagy názvu firmy/značky, hashtagy týkající se oblíbených témat nebo vašich videí popř. hashtagy s lokalitami
- Při vyhledávání nejvhodnějších hashtagů je výhodné používat odpovídající nástroje.
- Doporučuje se používat hashtagy u všech videí. Algoritmus YouTube totiž vyhledává konkrétní vzorce.
- V prostředí YouTube je třeba dodržovat řadu pravidel.
- Pokud své hashtagy nenajdete ihned po odeslání, počkejte 10-15 minut a svůj pokus opakujte.
- Využívání hashtagů se příznivě projeví na vyhledávání, YouTube SEO a pořadí videa.
- Více informací o zhlédnutí vašeho videa resp. hashtagu můžete najít na „YouTube Analytics“ (resp. „Traffic Sources“ a dále „YouTube Search“, kde se vám zobrazí seznam hashtagů)
Závěrem
Přidávání hashtagů na videa výrazně pomáhá jejich prosazování. Získáte větší počet zhlédnutí, lajků, komentářů, účastníků a posílíte své YouTube SEO. Nepoužívat YouTube hashtagy znamená připravovat se o další zájemce o vaše videa popř. i o zajímavé finanční částky.
Neztrácejte proto čas a začněte používat hashtagy pro svá videa již dnes! Nejde o nic složitého. Stačí jen chvilka a výsledný výnos může být velmi zajímavý.
Jediný rozdíl mezi úspěchem a neúspěchem spočívá ve schopnosti jednat.
Alexandre Graham Bell