Tajná zbraň při optimalizaci

Pochopení YouTube algoritmu
Tento článek by se dal brát jako třetí díl skládačky v tématu Jak se stát jedničkou na YouTube.
- První díl zde: Jak se stát jedničkou na YouTube
- Druhý díl zde: Praktické tipy na cestu k vrcholu
Pokud jste si dobře zapamatovali jednotlivé tipy, jste již nyní poměrně dobře vybaveni potřebnými znalostmi do prostředí YouTube. SEO algoritmus nyní můžete využít tak, aby vám hrál do karet. Stačí k tomu vykonat tři jednoduché kroky (nezapomeňte, v minulém článku jsme si řekli že měření úspěšnosti byste měli provést až zhruba po 3 až 4 týdnech od zavedení optimalizace):
1. Test v YouTube Search
Systém YouTube je schopen otestovat relevantnost videa pomocí funkce YouTube vyhledávání. Test lze provést zařazením klíčových slov do popisů a tagů. Dejte si však pozor, aby váš text nevyzněl jako spam, nýbrž vytvořte smysluplný název obsahující zmíněné klíčové slovo. Tagy by měly být vhodně vyplněny a měly by odpovídat příslušnému tématu. Pro výběr klíčových slov se doporučuje využít některý z generátorů YouTube tagů, který pro vás vybere nejvhodnější slova.
2. Vysoké procento kliků
Důležité je zajistit, aby vaše video dosáhlo vysokého počtu kliknutí, což signalizuje vysokou přidanou hodnotu pro uživatele. Náhled, který zaujme pozornost prohlížejících, je rovněž na místě. Tyto dva prvky (tj. vysoký počet kliků a přítomnost náhledu) jsou totiž viditelné již před zhlédnutím vlastního obsahu videa.
3. Vysoká retence sledujících
Významnou roli hraje i vhodné a informacemi opatřené uvedení videa, které udrží pozornost zájemce. Obvykle se totiž stává, že sledující opustí video během prvních 1-2 sekund. Musíte proto zajistit, aby vaše video odpovědělo na případné dotazy uživatele. Mezi tím je třeba vytvořit určité napětí, které vzbudí odpovídající zájem. Nástroje YouTube analýz uvádějí situace, ve kterých většina uživatelů opouští video kvůli nezájmu. Využijte jich a zohledněte tyto poznatky ve své budoucí tvorbě videí.
Optimalizace nahraných videí
Možná právě teď jste si položili otázku, zda jsou videa ve vašem kanálu stále k něčemu dobrá, zda nejsou zastaralá apod. Rozhodně neplatí, že by videa nahraná v minulosti měla zmizet jen tak. Starší videa lze rovněž optimalizovat. Někdy jen stačí aktualizovat tagy a popisy. Doba sledování a ostatní klíčové údaje zůstanou pochopitelně zachovány. Může se tak stát, že systém YouTube tato videa resp. klíčová slova těchto videí znovu otestuje z důvodu aktualizace metadat a umístí některá z nich výše v pořadí bez ohledu na datum nahrání.
Shrnutí
Nyní si shrňme vše podstatné, co je třeba vykonat pro zajištění, aby naše video postoupilo v pořadí co nejvýše.
- Provést průzkum: Dříve než video nahrajete, musíte určit, která klíčová slova jsou vhodná pro jeho obsah. Velmi doporučujeme používat nástroje klíčových slov pro YouTube.
- Optimalizovat metadata: Klíčové slovo by se mělo nacházet v názvu a popisu videa tak, aby při testování bylo video shledáno vhodným ke zhlédnutí.
- Optimalizovat název a náhled: Pozornost uživatelů a spoustu kliknutí pro vaše video zajistí atraktivní název a vhodný náhledový obrázek.
- Zajistit publicitu, propagaci videa: Pokud se video nedostane do povědomí většího počtu uživatelů, sotva vám vygeneruje dostatečný počet zhlédnutí. Zde je třeba se spolehnout na sociální sítě, odkazy a komentáře využívající virální povahy prostředí.
- Udržovat vysokou retenci: Nezapomínejte, že čím déle je video sledováno, tím větší význam se mu dostane z hlediska YouTube.
YouTube algoritmus funguje na bázi umělé inteligence a jeho cílem je nabízet uživatelům optimální obsah. Pokud vás zajímá propagace videa, je třeba s touto myšlenkou neustále pracovat. Zaměřením se na jednotlivé klíčové body a porozuměním YouTube algoritmu získáte dobré výchozí postavení. Uživatelé s vysokým procentem kliknutí a vysokou hodnotou retence disponují všemi předpoklady dosáhnout předních míst v pořadí YouTube.
Hodně štěstí na cestě k vrcholu!