Jak vytvořit účet značky
Jak na YouTube vytvořit profil, firemní účet, kanál značky, účet značky, atp.
Vlastní kanál značky, účet značky, atp.kanál YouTube si dnes může vytvořit každý uživatel. Kanál / účet značky představuje způsob, jenž vám umožní spojení s vašimi fanoušky, diváky a zákazníky. Slouží jako vaše značka a pojítko mezi vašimi produkty a službami na straně jedné a vaší cílovou klientelou na straně druhé.
Platforma YouTube se vedle svých původních cílů stala i seriozním kanálem k využití videí pro účely marketingu konkrétních značek. V našem článku se dovíte, jak si i vy můžete vytvořit a spravovat vlastní kanál / účet na YouTube včetně výhod, které tento kanál přináší.
YouTube představuje v současné době nejrozsáhlejší zdroj videí, hudby a informací. K dnešnímu dni dosáhl počet jeho aktivních uživatelů neuvěřitelných 1,3 miliardy osob, které každý měsíc shlédnou celkem 3,25 miliardy hodin obsahu.
Je proto naprosto přirozené, že se značkové kanály staly i mocným nástrojem marketingu pro jednotlivce i celé společnosti. Být viděn na YouTube znamená být každý den ve styku s milióny lidí.
Proč si jej vytvořit a jak správně postupovat
Kanál / účet značky představuje způsob, jenž vám umožní spojení s vašimi fanoušky, diváky a zákazníky. Slouží jako vaše značka a pojítko mezi vašimi produkty a službami na straně jedné a vaší cílovou klientelou na straně druhé a vytváří pevné základy pro založení dlouhodobých vztahů.
Staňte se účastníky; účastnictví znamená slib do budoucna!
Úspěšnost každé značky, jednotlivce či společnosti je úzce spjata s loajalitou svých klientů. Na YouTube je takovým klientem každý účastník, jehož vaše video zaujalo natolik, že se k vám vrací opakovaně, což pro vás (bez ohledu na to, zda-li jste jednotlivec či společnost) znamená další příležitost ke zvýšení záběru. Pokud svůj úkol splníte podle přání zadavatele, okruh vašich klientů utěšeně poroste a váš vliv bude sílit bez ohledu na platformu, na níž komunikujete.
Zviditelněte sami sebe a svoji firmu v reprezentativní podobě!
Člověk je tvor společenský a jako takový rád navazuje vztahy s jinými lidmi. Kanál YouTube představuje jednu z mnoha možností, jak dát vaší značce konkrétní tvář. To však neznamená, že musíte být na síti fyzicky viditelní. Můžete např. spolupracovat s hostitelem nebo tzv. influencerem, který vaší značce zajistí odpovídající identitu. Další z možností je propůjčit svůj hlas komentování vašeho videa, což bývá oblíbený způsob zvláště u různých naučných materiálů. Vaše značka tak získá osobní ráz a patřičnou autenticitu v podobě jedinečného hlasového doprovodu.
Výhody
Poté, co jste se zaregistrovali na YouTube si pomocí účtu na Googlu vytvoříte svůj vlastní kanál. Ten si následně můžete převést na kanál / účet značky.
Váš kanál / účet značky na YouTube lze řídit vaším osobním účtem na Googlu, avšak pod jiným jménem. Tento způsob je výhodný, zvláště pokud míníte k přihlášení využívat svůj účet na Googlu, ale na YouTube se nechcete prezentovat pod vaším vlastním jménem, ale pod jménem vaší značky. To však neznamená, že spojení mezi kanálem YouTube a účtem na Googlu musí být viditelné.
Hlavní výhodou značkového účtu na YouTube je jeho využitelnost dalšími účastníky z jejich účtů na Googlu. Pokud byste např. chtěli, aby pro vás nějaká agentura nebo externí poradce publikovali video nebo spravovali váš kanál, není nutné prozrazovat své heslo. Stačí, když danou agenturu či poradce přidáte jako dalšího správce kanálu, a máte vystaráno.
5 kroků, jak snadno vytvořit vlastní kanál / účet značky na YouTube
- Pomocí vašeho účtu na Googlu se přihlaste se do prostředí YouTube (Pokud takový účet dosud nevlastníte, přihlaste se nejdříve na Google.)
- Pomocí daného odkazu postupte na seznam vašeho kanálu
- Zde můžete přecházet z jednoho kanálu na druhý popř. si můžete vytvořit kanál nový.
- K vytvoření nového kanálu je potřeba zadat své jméno a některé další údaje a provést verifikaci účtu. Na závěr stačí zmáčknout možnost “DONE”, a váš kanál / účet značky účet je hotov.
- Pokud chcete přidat dalšího správce kanálu popř. odstranit některého ze správců stávajících, přejděte na volbu “SETTINGS” (Nastavení).
Pokud jste si již vlastní kanál vytvořili a zajímá vás, jak si můžete svá videa převést na nově vytvořený kanál / účet značky, přečtěte si náš článek „Jak převést kanál YouTube na účet značky“.